Donateurs aan het woord in landelijke campagne Erkend Goed Doel

Donateurs aan het woord in landelijke campagne Erkend Goed Doel
Donateurs aan het woord in landelijke campagne Erkend Goed Doel
9 juni 2018
Nieuws | | Validatie & Toezicht

Diverse donateurs laten in een filmpje weten waarom ze geven aan een Erkend Goed belangrijk vinden. Zij markeren de vervolgfase van de landelijke publiekscampagne ‘Geef Gerust aan een Erkend Goed Doel’ van het CBF die dit weekeinde van start gaat. Kern van de campagne is dat je gerust kunt geven aan een Erkend Goed Doel. In oktober 2017 werd de campagne ‘Geef Gerust aan een Erkend Goed Doel’ voor het eerst gelanceerd, te zamen met de uitreiking van de 500ste Erkenning aan stichting ‘Het Vergeten Kind’.

Multimediaal

De campagne ‘Geef Gerust aan een Erkend Goed Doel’ wordt via verschillende kanalen verspreid. In de week van 9 - 15 juni wordt het filmpje via Socutera uitgezonden. Eind april deelde het CBF via LinkedIn en Facebook al de eerste beelden van de draaidag voor dit filmpje.
Naast de tv-commercial worden van 7 tot 18 juni ook radio, online bannering en pre-rolls op Youtube ingezet. Op de campagnewebsite geefgerust.nl zal van 8 tot 21 juni bovendien een prijsvraag te vinden zijn, waarmee het publiek een donatie voor zijn favoriete Erkende Goede Doel kan winnen.

Boodschap campagne

Dat is boodschap van de campagne is: ‘Aan een Erkend Goed Doel kun je gerust geven omdat zij voldoen aan strenge kwaliteitseisen. Toezichthouder CBF controleert dit. Let daarom op het Erkend Goed Doel-logo’. Volgens het CBF kunnen donateurs ervan uitgaan dat een Erkend Goed Doel bijdraagt aan een betere wereld, zorgvuldig omgaat met iedere euro en hierover verantwoording aflegt. Via de website geefgerust.nl kunnen donateurs checken of een goed doel erkend is.

Initiatiefnemers campagne

De campagne Geef Gerust is een initiatief van de goededoelensector en is ontwikkeld door de brancheorganisaties Goede Doelen Nederland, Nederland Filantropieland en toezichthouder CBF. De campagne is medegefinancierd met een subsidie van het ministerie van Justitie en Veiligheid. 

De geplande uitzendtijden van de lange tv-spot zijn:
Za 9 juni 17.50 uur NPO 1
Za 9 juni 20.22 uur NPO 3
Zo 10 juni 16.50 uur NPO 2
Di 12 juni 16.57 uur NPO 1
Do 14 juni 13.20 uur NPO 2


►Bron: CBF