Direct Marketeer upgrading bij Plan Nederland

Direct Marketeer upgrading bij Plan Nederland
Direct Marketeer upgrading bij Plan Nederland
20 maart 2018
Nieuws | | Vacatures

Functie: Direct Marketeer upgrading
Organisatie: Plan Nederland
Aantal uren: 24 - 28 uur
Locatie: Amsterdam
Vervaldatum: 01 april
 
Plan. Girls first. Plan is een internationale kindgerichte ontwikkelingsorganisatie die werkt aan  het realiseren van gelijke kansen en rechten voor meisjes en het verbeteren van de  levensomstandigheden van meisjes en jongens in ontwikkelingslanden. Plan werkt aan een wereld waarin meisjes dezelfde kansen en rechten krijgen als jongens, zodat alle kinderen zich volledig kunnen ontwikkelen. Plan doet dit door projecten in 54 ontwikkelingslanden in Afrika, Azië en Latijns Amerika uit te voeren om de levensomstandigheden en toekomstkansen van meisjes en jongens te verbeteren en door wereldwijd op te komen voor kinderrechten, met de nadruk op de rechten van meisjes.

Taken
Binnen Plan Nederland ligt de focus in acquisitie en fondsen wervende campagnes steeds meer op het (laagdrempelig) werven van nieuwe leads en eenmalige donateurs en secundair op structurele donateurs tegen een laag maandbedrag. Als Direct Marketeer upgrading ontwikkel je uitgekiende klant contact en opvolgstrategie en gerichte upgradings campagnes, en rol je deze uit. Hiermee behouden we nieuwe leads en donateurs en verhogen we de sponsorwaarde voor Plan Nederland stap voor stap. Dit kan gebeuren via diverse kanalen, bijvoorbeeld Tele Marketing, e-mail marketing, maar ook door inzetten van nieuw product aanbod, zoals crowdfunding en Tikkie.
  • Je start de jaarlijks terugkerende upgradingscampagnes voor de particuliere doelgroepen. Je selecteert leveranciers (waaronder Tele Marketing bureaus). 
  • Je brieft hen over upgrading opdrachten, stelt campagne scripts op en traint de agents van de bureaus.
  • Vervolgens monitor je de resultaten, stel je campagnes bij en evalueer je de totale campagne.
  • Verder ben je de interne coördinator bij de voorbereiding van upgradingscampagnes en het lead opvolgingsprogramma. Je bent projectleider van deze campagnes.

Functie-eisen en profiel
  • Uitstekende kennis van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift;
  • HBO opleiding in marketing en/of commerciële richting;
  • 5 jaar werkervaring in brand/product marketing en marktcommunicatie in een commerciële omgeving (bij voorbeeld in FMCG, Retail, financiële sector), bij voorkeur aangevuld met ervaring in non-profit fundraising;
  • Ervaring met marketingcommunicatie (strategisch en tactisch) in kanalen en middelen;
  • Bewezen resultaten als marketeer.
  • Competenties
    • Commercialiteit
    • Resultaatgericht
    • Probleemanalyse
    • Plannen en organiseren
    • Ondernemerschap
    • Samenwerken
    • Gendersensitiviteit

Wie zoeken we? Iemand die goed in staat is om bureaus daadkrachtig aan te sturen, via het opstellen van duidelijke briefings, het geven van concrete trainingen, het volgen van de resultaten en zo nodig bijsturen van de bureaus. Iemand die creatief is in bedenken en aanpakken en tevens nauwkeurig, analytisch en cijfermatig sterk. Je bent een doorzetter met een “getting things done” mentaliteit. Je bent in staat om interne en externe contacten voor je te winnen en van daaruit het resultaat positief te beïnvloeden. Je bent een bruggenbouwer tussen verschillen afdelingen binnen Plan Nederland en tussen Plan Nederland en de externe bureaus.

Ons aanbod
  • Een functie in een internationale werkomgeving.
  • Je maakt deel uit van de internationale Plan organisatie.
  • Plan biedt haar werknemers een gedegen arbeidsvoorwaardenpakket met een voor deze functie bruto maandsalaris van maximaal € 3.600,- per maand voor 35 uur per week, afhankelijk van achtergrond en ervaring.
  • Pan heeft een goede pensioenregeling, 25 vakantiedagen, collectieve ziektekostenverzekering, reiskostenvergoeding en opleidingsmogelijkheden binnen de functie en voor persoonlijke groei.

Informeren en solliciteren
Voor vragen over deze functie kun je terecht bij Anneke Salden, anneke.salden@plannederland.nl. Reageren kan via deze link. Wij hanteren 1 april als sluitingsdatum. De eerste gesprekken vinden plaats op vrijdag 6 april. Eventuele vervolggesprekken zijn gepland voor dinsdag 10 april. Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. Delen in je eigen netwerk wordt wel op prijs gesteld! Veiligheid van kinderen en jongvolwassenen is voor Plan Nederland essentieel. Plan Nederland accepteert dan ook geen enkele vorm van misbruik. Dit onderwerp komt aan bod in onze wervings- en selectieprocedures.
 
►Vacature ingevuld? Laat het ons weten via info@thefundraiser.nl, dan nemen we je nieuwe collega op in onze rubriek Movers.