Digitale enquete: 'goede' bedrijven niet aantrekkelijker

18 oktober 2007
Nieuws | | Organisatienieuws

AMSTELVEEN (18 oktober) - Trekken bedrijven die zich inzetten voor goede doelen meer klanten? De bezoekers van de website Digitailing online denken in meerderheid dat het zo niet werkt, zo blijkt uit een digitale enquête.


MVO is onder bedrijven en vogue. De ene onderneming buitelt over de andere heen om aan te kondigen dat iets wordt gedaan aan het klimaat of de oplossing van de wereldarmoedeproblematiek. Partnerships met goede doelen zijn schering en inslag. Op zich prima, maar handelt het bedrijfsleven uit eigenbelang?

 


Die vraag werd gesteld door de website Digitailing online. De bezoekers konden reageren op de volgende stelling: ‘Het steunen van goede doelen trekt klanten.' Iets meer dan de helft van de reageerders denkt dat het zo niet werkt, dat consumenten de doorzichtige motieven van het bedrijfsleven wel door heeft. De rest geeft toe dat liefdadigheid in dit geval ook in het belang van de weldoener is.