Wakker Dier lanceert radiocampagne tegen DEEN

Wakker Dier is een radiocampagne gestart tegen supermarktketen DEEN
Wakker Dier is een radiocampagne gestart tegen supermarktketen DEEN
12 juni 2018
Nieuws | | Fondsenwerving

Wakker Dier is een radiocampagne gestart tegen supermarktketen DEEN. Volgens de organisatie stunt de supermarkt met kiloknallers, vlees zonder dierenwelzijnskeurmerk. Eerdere campagnes waren succesvol: onlangs besloot supermarktketen Lidl het aantal kiloknallers in zijn folders structureel terug te brengen. Daarmee daalt het aantal kiloknallers bij Lidl met zo’n 20 procent.
 
‘DEEN eindigt regelmatig bovenin onze kiloknallerranglijst. Mede door hun gestunt worden dieren veroordeeld tot een vreselijk leven in industriële stallen. En dat moet stoppen’, zegt Anne Hilhorst van Wakker Dier. ‘Als DEEN alleen vlees met een keurmerk in de aanbieding zou doen, kiezen klanten eerder voor zo’n alternatief. En daarmee krijgen meer dieren een beter leven.’