Data-marketeer bij IVN Natuureducatie

Data-marketeer bij IVN Natuureducatie
Data-marketeer bij IVN Natuureducatie
6 september 2018
Nieuws | | Vacatures

Functie: Data-marketeer
Organisatie: IVN Natuureducatie
Aantal uren: 32 uur
Locatie: Amsterdam
Vervaldatum: 13 september
 
IVN Natuureducatie zet zich als landelijke non-profit organisatie in voor een groen, gezond en duurzaam Nederland. Dit doen we door de natuur in de harten van mensen te brengen. We laten jong en oud actief ervaren hoe leuk, leerzaam, gezond én belangrijk natuur is. Onze 150 professionals, 25.000 leden en 170 vrijwilligersafdelingen organiseren natuuractiviteiten, cursussen, projecten en campagnes. Als Data-marketeer maak je onderdeel uit van de afdeling Communicatie & Fondsenwerving op het landelijk bureau van IVN. Je werkt nauw samen met afdeling Vrijwilligers (leden-en donateursadministratie).

Taken
Bij IVN kun je als data-marketeer helemaal losgaan op de data die we alvast voor je in ons nieuwe CRM systeem hebben gestopt. Je zoekt naar kansen om onze relaties te behouden, te verrijken en zorgt ervoor dat relaties zich niet afmelden omdat ze we ze niet op de juiste manier of met de juiste inhoud benaderen. Oftewel: je bent de sleutel tot de geheimen van onze database, weet anderen te helpen en kunt in deze nieuwe functie al je data-creativiteit botvieren.
De functie
  • Als data-marketeer ben je verantwoordelijk voor het coördineren, uitvoeren en evalueren van de e-mailmarketing vanuit het CRM-systeem (Procurios) aangevuld met andere bronnen.
  • Je beheert en analyseert klantgroepen in de verschillende klantsystemen en koppelt deze aan andere informatiestromen, bijvoorbeeld onze website (Drupal), betaalplatforms (Buckaroo) en Google Analytics.
  • Je zorgt voor een integer beheer van onze data en verbeteren van kwaliteit hiervan, je bent aanspreekpunt voor onze CRM-leverancier.
  • Je stelt data/selecties beschikbaar en voert maatwerk selecties uit voor het realiseren van marketingcampagnes.
  • Je monitort, adviseert en rapporteert over de voortgang van de campagnes en je geeft advies over doelgroepselecties en data-verrijkingsacties. Zo ben je bijvoorbeeld van begin tot eind betrokken bij campagnes als Slootjesdagen en ModderDag. Vanaf de start denk je mee over campagne- en conversiedoelstellingen en werk je aan een optimaal vervolgcontactprogramma.
  • Aan de hand van jouw data-analyses verdubbel je met gemak de CTO, CTR en conversie van nieuwsbrieven, direct mails en social campagnes.
  • Je weet slim gebruik te maken van dynamische content zodat de inhoud van nieuwsbrieven relevanter wordt voor verschillende ontvangersgroepen.
  • Je bent de rechterhand van onze marketingcommunicatieadviseurs, die ad-hoc analyses en werkzaamheden van je vragen. Je treedt op als sparringpartner en geeft aan waar de knelpunten en risico's zitten.
  • Je inventariseert continu groeikansen en doet voorstellen om werving, loyaliteit, retentie en cross-selling te verbeteren.
  • Je controleert op juistheid en eventuele (on)mogelijkheden binnen de gestelde kaders. Je hebt hierbij de verantwoordelijkheid om binnen het gestelde tijdspad de gewenste output campagnes te bouwen en op te leveren.

Functie-eisen en profiel
  • HBO/WO diploma, met relevante kennis over data-driven marketing/ data-analytics.
  • 1 tot 3 jaar werkervaring in een soortgelijke functie.
  • Ervaring met e-mailmarketing en campagnemanagement (systemen).
  • Aantoonbare ervaring met databases en data intelligence software.
  • Ervaring in het opzetten en analyseren van A/B testen.
  • Kennis van SEO, SEA en Google Analytics.
  • Kennis van social media en usability is een pre.
  • Flexibele en proactieve werkhouding, teamplayer.
  • Affiniteit met de missie van IVN.

Ons aanbod
  • Bij IVN kom je in een dynamische organisatie waar je samen met bevlogen, ambitieuze collega’s bouwt aan de toekomst van IVN.
  • Samenwerking, ontwikkeling en groei staan daarbij centraal: in teamverband en op persoonlijk niveau. Wij stimuleren jou om jezelf te ontwikkelen, en jij pakt de mogelijkheid te groeien in je werk en in je persoonlijke vaardigheden.
  • Je werkt op een prachtige locatie in hartje Amsterdam in een enthousiast team van 12 professionals.
Arbeidsvoorwaarden
  • Wij bieden een goed primair- en secundair arbeidsvoorwaardenpakket volgens de CAO Sociaal Werk (voormalig
  • Welzijn en Maatschappelijke dienstverlening). De functie is ingedeeld in schaal 7 (minimaal € 2.300,- en maximaal € 3.213,- bij 36 uur).
  • Er is een vakantietoeslag van 8% en een eindejaarsuitkering van 8,3%.
  • De aanstelling is in eerste instantie voor een jaar met oog op verlening.
  • Daarnaast biedt IVN goede overige secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een reiskostenvergoeding en een jaarlijks opleidingsbudget.

Informeren en solliciteren
Interesse? Vul het sollicitatieformulier in op de site van IVN en upload je motivatie en cv. Je reactie ontvangen we graag uiterlijk 13 september 2018. Vinden we je een geschikte kandidaat dan vragen we je gelijk om op gesprek te komen. Voor vragen kan je contact opnemen met Wander van der Kolk, directeur Communicatie, Marketing & Programma’s op 06-41880440.
 
►Vacature ingevuld? Laat het ons weten via info@thefundraiser.nl, dan nemen we je nieuwe collega op in onze rubriek Movers.