Consumenten e-magazine Doelbewust gelanceerd

28 juni 2007
Nieuws | | De Dikke Blauwe


AMSTELVEEN (28 juni) - Deze week lanceerde uitgeverij Lenthe officieel "Doelbewust": het nieuwe consumentenplatform voor alle gevers van Nederland. Doelbewust bestaat uit een maandelijks, gratis e-magazine en een interactieve website (www.doelbewust.net). De abonnees ontvingen maandag de eerste editie van het e-magazine in hun mailbox. Consumenten vinden in de nieuwsbrief en op de website nieuws, achtergrond en praktische informatie over schenken aan goede doelen en over vrijwilligerswerk.

 


Doelbewust- hoofdredacteur 10: "Nederland is een vrijgevig land. Maar veel burgers hebben het gevoel dat zij steeds meer belaagd worden door goede doelen: door de brievenbus, op straat en telefonisch. Allemaal proberen zij hun donateurs en de zwevende gevers aan te spreken. Er zijn echter veel vragen waarop lang niet altijd een duidelijk antwoord komt: kan het niet een beetje minder? Wat gebeurt er nu precies met mijn geld? Hoe zit dat ook alweer met die directiesalarissen? Waar moet ik aan denken bij schenkingen? Wie ziet de bomen in het goede doelenbos nog?"

 


Objectief & inspirerend

Hoofdredacteur Smeitink: "Er is bij gevers een groeiende behoefte aan heldere, objectieve informatie over de steunwaardigheid van goede doelen. Dat wil zeggen: geen media die alleen een goed nieuws-show brengen. Met Doelbewust creëren wij een nieuw, onafhankelijk platform dat de gevers van Nederland zowel moet informeren als inspireren. Op een journalistieke en onafhankelijke wijze praat de 16 consumenten bij over allerlei soort onderwerpen die te maken hebben met geven aan het goede doel. Maar ook geven we veel voorbeelden van hoe gevers zelf een bijdrage kunnen leveren aan een betere samenleving. Bijvoorbeeld door vrijwilligerswerk."

 


Gratis

Een abonnement op het maandelijkse e-magazine Doelbewust is gratis. 10: "Het gaat om een laagdrempelige uitgave met een zo groot mogelijk bereik. De inkomsten moeten komen van adverteerders die geïnteresseerd zijn in contact met de gevers van Nederland, waarbij we vooral mikken op de interessante doelgroep van de babyboomers, die in geld en tijd iets terug willen geven aan de samenleving."

 


Wilt u meer informatie over "Doelbewust"? Neem contact op met de uitgever: drs. 5 (0622526102 - edwin.venema@lenthe.nl)

 


Meer informatie over Doelbewust: www.doelbewust.net

 


Wilt u de eerste gratis e-mailnieuwsbrief ontvangen? Stuur een mail naar: jacqueline.bakker@lenthe.nl

 


Meer informatie over Lenthe Publishers: www.lenthe.nl