Challenge voor sociale start-ups uitgebreid naar Duitsland en Oostenrijk

Startende ondernemingen kunnen zich nu inschrijven voor Social Impact Lab 2017 van PwC.
Startende ondernemingen kunnen zich nu inschrijven voor Social Impact Lab 2017 van PwC.
2 mei 2017
Nieuws | | (Social) Impact

PwC lanceert vandaag de vierde editie van haar challenge voor start-ups met een maatschappelijk doel. Tot 9 juni aanstaande kunnen startende ondernemingen die primair een sociaal of maatschappelijk doel nastreven, zich aanmelden voor Social Impact Lab 2017. Naast Nederlandse start-ups staat de challenge voor het eerst ook open voor start-ups uit Duitsland en Oostenrijk. De winnende start-ups worden twee jaar lang intensief begeleid om te kunnen doorgroeien. DDB-deelnemer Butterfly Housing won vorig jaar.
 
Deelnemende start-ups worden beoordeeld op maatschappelijke impact, haalbaarheid en innovatiekracht. De meest veelbelovende start-ups worden na een eerste selectie uitgenodigd om hun businessplan op te sturen. Uit de plannen worden de finalisten gekozen die op 26 september hun plan mogen pitchen voor een vakjury. Vorig jaar werden er drie winnaars gekozen, waaronder Butterfly Housing. Butterfly Housing heeft als doel om binnen tien jaar hét bedrijf te zijn dat in verschillende Afrikaanse landen op grote schaal betaalbare duurzame woningen levert. Social Impact Lab helpt zulke start-ups succesvol door te groeien naar het volgende niveau.
 
Startende social enterprises kunnen zich hier aanmelden voor de challenge.
 
 
►Wilt u voortaan elke donderdagochtend het laatste nieuws, opinies en achtergronden over de wereld van doneren & sociaal investeren? Voor een geheel kosteloos abonnement op DDB Journaal: klik hier