Campagne PBC voor fonds op naam bedrijfsleven

24 april 2008

AMSTELVEEN (24 april) - Het Prins Bernhard Cultuurfonds is zeer actief in het opzetten en promoten van fondsen op naam. Deze week is het fonds een campagne begonnen waarbij het Nederlandse bedrijfsleven wordt gewezen op de mogelijkheid om nu ook als bedrijf een dergelijk fonds op te zetten.


‘Altijd al iets aan cultuur willen doen, maar er nooit de juiste vorm voor gevonden?' Dit is de slogan waarmee het Prins Bernhard Cultuurfonds hoopt bedrijven ertoe aan te zetten hun maatschappelijke betrokkenheid om te zetten in een fonds op naam.

 


Het PBC heeft een bedrijvenprogramma in het leven geroepen met op bedrijven toegesneden service. Dit moet de komende jaren leiden tot structurele ondersteuning door het bedrijfsleven van de activiteiten van het Cultuurfonds, zo geeft het PBC aan in haar persbericht. Uitgangspunt vormt het concept CultuurFonds op naam, dat voor bedrijven is vertaald naar een vijftal uiteenlopende modules.

 


Het Cultuurfonds richt zich op verschillende typen bedrijven. Van middelgrote bedrijven die weinig werk van hun maatschappelijke activiteiten willen hebben tot grote bedrijven die naast hun sponsoractiviteiten specifieke culturele activiteiten willen gaan ondersteunen. Samen met het bedrijf gaat het Cultuurfonds op zoek naar de raakvlakken tussen het bedrijf en de werkterreinen van het fonds, en naar de mogelijkheden voor de communicatie.

 


Zie ook: www.cultuurfonds.nl