Toon alles (2)

'Mister Sponsoring' Ad Maatjens wordt DDB Expert

20 december 2016, 15:00
'Mister Sponsiring' wordt nieuwe DDB-Expert
'Mister Sponsiring' wordt nieuwe DDB-Expert
De Dikke Blauwe gaat een samenwerking aan met Ad Maatjens: hij wordt de DDB Expert voor het domein 'Sponsoring'. Ad Maatjens is founder en hoofdredacteur van Sponsorreport, het vakblad voor de Nederlandse en Vlaamse sponsorbranche dat is opgericht in 2014. In 2015 werd hij uitgeroepen tot 'Sponsor Personality van het Jaar.'

Lange journalistieke loopbaan

Met Maatjens heeft De Dikke Blauwe 'mister Sponsoring' in huis: voor de oprichting van Sponsor Report werkte hij 15 jaar als hoofdredacteur van SponsorTribune en schreef in zijn lange journalistieke loopbaan duizenden artikelen, columns en commentaren.

Sponsor Report

Maatjens' Sponsor Report is het enige vakblad en kennisplatform over sponsoring in de Benelux. Sponsorreport verschijnt twintig keer per jaar als e-magazine met exclusieve onderzoeken en analyses, (internationale) case-studies, data en interviews. Daarnaast organiseert Sponsorreport kennissessies, een jaarcongres en studiereizen. De beste artikelen uit Sponsorreport worden gebundeld in het Jaarboek Sponsorreport.

Diffuse scheidslijn

Maatjens zal De Dikke Blauwe-hoofdredactie adviseren over nieuws uit de wereld van sponsoring, commentaar op en duiding van het nieuws geven en daarnaast ook zelf bijdragen schrijven. Hoofdredacteuren Edwin Venema & Charles Groenhuijsen zijn zeer ingenomen met deze 'vangst': 'Sponsoring en filantropie zijn altijd al overlappende gebieden geweest. De scheidslijn is vaak zeer diffuus. Dat blijkt ook wel uit het onderzoek Geven in Nederland: ondernemers maken vaak zelf geen onderscheid tussen sponsoring (geven van geld, middelen of kennis met een vooraf afgesproken tegenprestatie) en filantropie (schenken zonder tegenprestatie).
Omgekeerd zie je ook steeds meer samenwerking tussen goede doelen en bedrijven. Dat is overigens lang niet altijd een successtory: er valt over en weer nog heel wat te leren.'

Imposant team DDB-Experts

Met de komst van Ad Maatjens heeft de hoofdredactie zich binnen een jaar na lancering van De Dikke Blauwe omringd met adviseurs die allen toppers op hun vakgebied zijn: mr. dr. Ineke Koele (Tax & Legal), Roderik Bolle (Governance & Finance), Peter Scholten MBA (Social Impact), Henk van Stokkom (Ontwikkeling & Verandering), Harmen van Doorn (Innovatie), drs. Marjan Smeitink (Fundraising & Marketing), Arjen van Ketel (Nalaten) en Roy Cremers (Cultuur).
 
►Meer informatie Sponsor Report: klik hier
►Wilt u voortaan elke donderdagochtend het laatste nieuws, opinies en achtergronden over de wereld van doneren & sociaal investeren? Voor een geheel kosteloos abonnement op DDB Journaal: klik hier.
 
gerelateerde items