# A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
    Bob Oosterhout, van

    Bob Oosterhout, van

    Hoogste positie in DDB100: 7
    Directeur
    Triple Double


    Korte biografie

    Bob van Oosterhout, oprichter en directeur van sportmarketingbureau Triple Double, werd door vakblad Sponsorreport en DDB-Expert Ad Maatjens uitgeroepen tot invloedrijkste in de Nederlandse sponsorindustrie. Maar sponsoring, dat is toch geen filantropie? Bij de laatste is toch geen ‘wederdienst’ vereist? Nee, maar veel bedrijven interesseert dat academische verschil helemaal nulkommanul (opnieuw bevestigd in Geven in Nederland). En dat is ook wel begrijpelijk, want er zijn intussen heel wat crossovers. Unicef shirtsponsor van Barcelona? Philips Foundation sponsor van Unicef Global Innovation Center? Wat wordt hier precies uitgeruild? Gooi het maar in onze hoge hoed. De jonge marketing-goeroe Afdhel Aziz schetst het perfecte ...
    Bob van Oosterhout, oprichter en directeur van sportmarketingbureau Triple Double, werd door vakblad Sponsorreport en DDB-Expert Ad Maatjens uitgeroepen tot invloedrijkste in de Nederlandse sponsorindustrie. Maar sponsoring, dat is toch geen filantropie? Bij de laatste is toch geen ‘wederdienst’ vereist? Nee, maar veel bedrijven interesseert dat academische verschil helemaal nulkommanul (opnieuw bevestigd in Geven in Nederland). En dat is ook wel begrijpelijk, want er zijn intussen heel wat crossovers. Unicef shirtsponsor van Barcelona? Philips Foundation sponsor van Unicef Global Innovation Center? Wat wordt hier precies uitgeruild? Gooi het maar in onze hoge hoed. De jonge marketing-goeroe Afdhel Aziz schetst het perfecte huwelijk tussen het bewustzijn van de wereld waarin we leven en het maken van profit. Bedrijven zijn nu ‘cool’ door goed te doen en daarmee bovendien winst te maken. Merken hebben helemaal ontdekt dat ze trouwe klanten kunnen trekken door ‘het juiste te doen door goed te doen’. En dat niet alleen: ook trekken ze er talentvolle jongere werknemers mee die werk met betekenis zoeken in plaats van een leasebak met extra brede banden. Goede doelen en maatschappelijke en culturele organisaties gaan mensen als Van Oosterhout echt vaker tegenkomen (beter nog: opzoeken!).

    Contactinformatie