Wie zitten er achter De Dikke Blauwe?

30 december 2013, 11:12
Lenthe: teruggekeerd in de Amsterdamse binnenstad en in één pand gevestigd met collega-bedrijf Scripta Media, experts in contentmarketing.
Lenthe: teruggekeerd in de Amsterdamse binnenstad en in één pand gevestigd met collega-bedrijf Scripta Media, experts in contentmarketing.
Uitgeefactiviteiten en media onder de naam De Dikke Blauwe zijn van Lenthe. Lenthe is een social enterprise bestaande uit een uitgeverij (KvK A’dam 34249929) en de Lenthe Foundation (een stichting met een onafhankelijk bestuur). Lenthe is al meer dan vijftien jaar het uitgeefhuis gespecialiseerd in publicaties, evenementen en initiatieven op het gebied van filantropie.

Wat we doen
Onder de naam De Dikke Blauwe (genoemd naar de jaarlijkse dikke blauwe gids: zie hierna) verschijnen twee journalistieke, digitale nieuwsbrieven: De Dikke Blauwe Journaal: wekelijks e-zine, verschijnt donderdag om 7.30 uur; DBD Daily: nieuws-update over de afgelopen 24 uur, verschijnt dagelijks rond 12.00 uur.
Beide onafhankelijke nieuwsmedia staan open voor iedereen en zijn dankzij een ruimhartige, financiële ondersteuning van de Lenthe Foundation vanaf 1 december 2016 geheel gratis. Een kosteloos abonnement op DDB Journaal of DDB Daily verplicht tot niets en is per direct opzegbaar.
►Voor gratis abonnementen: kik hier
 
Naast de journalistieke nieuwsbrieven, verschijnt ook sinds 2014 een gedrukte jaargids: De Dikke Blauwe. Deze 600 pagina's tellende gids bevat o.a. redactionele profielen van zowel personen (bestuurders, dienstverleners) als van charitatieve en dienstverlenende organisaties, een filantropisch jaaroverzicht, de Top 100 van invloedrijkste personen in de Nederlandse filantropie, contact- en prestatiegegevens van charitatieve instellingen, artikelen van gerennomeerde gastauteurs, informatie over schenken en nalaten voor major donors en hun adviseurs, een uitgebreid en gereviewed bronnenoverzicht en nog veel meer.
Om de nieuwste jaargids (DDB4) te bestellen: klik hier

De Dikke Blauwe TV maakt opnames van eigen evenementen en die van derden en zendt die uit op het eigen Vimeo-kanaal.
Ga naar De Dikke Blauwe TV: klik hier.

Lenthe/De Dikke Blauwe geven ook (e)boeken uit op het gebied van filantropie en maatschappelijk ondernemen.
Om naar de shop te gaan: klik hier.


Hoe we het doen

De kosten van De Dikke Blauwe worden gedekt door inkomsten uit de verkoop van de jaarlijkse gedrukte gids De Dikke Blauwe, advertenties/redactionele profielen en co-producties met bedrijven. Social enterprise Lenthe heeft geen winstdoelstelling; meer-inkomsten worden gebruikt om de media en kwaliteit van De Dikke Blauwe verder te verbeteren. De kosten voor de (redactionele) productie van het wekelijkse DDB Journaal en 365/24/7 onderhoud van de website www.dedikkeblauwe.nl worden gedekt door Lenthe Foundation en door vrijwillige bijdragen van leden die De Dikke Blauwe als journalistieke zender willen ondersteunen.
De (hoofd)redactie van De Dikke Blauwe is journalistiek onafhankelijk en schrijft zonder last van ruggenspraak over filantropie; de redactie werkt op basis van een redactiestatuut.

►Ga terug naar FAQ  
gerelateerde items