‘Het is een kleine stap van verbondenheid naar mecenaat’

11 maart 2019, 06:00
Lieke Timmermans: 'Zodra onze bezoekers zich verbonden voelen, is het een kleine stap naar mecenaat en komen mijn development-collega’s in actie.’
Lieke Timmermans: 'Zodra onze bezoekers zich verbonden voelen, is het een kleine stap naar mecenaat en komen mijn development-collega’s in actie.’
TivoliVredenburg heeft een enorm divers publiek. Van jong tot oud en met diverse achtergronden en smaken. Hoe krijg je de meer dan achttienhonderd evenementen bij die doelgroepen onder de aandacht? Manager marketing en communicatie Lieke Timmermans vertelt erover tijdens de Dag van het Mecenaat in Amsterdam en wij spraken met haar.
 
‘TivoliVredenburg heeft een missie: een leven lang muziek voor iedereen’, vertelt Lieke. ‘Maar hoe doe je dat: relevant zijn voor iedereen? In Utrecht is een gebouw neergezet met concertzalen voor alle soorten muziek: zeven podia met pop, jazz, klassiek, dance en ook ruimte voor een kennis- en debatprogramma. Hoe krijg je die meer dan achttienhonderd evenementen bij de juiste doelgroepen onder de aandacht? En, minstens zo belangrijk, hoe zorg je ervoor dat iedereen zich thuis voelt onder dat ene dak? Zodra onze bezoekers zich verbonden voelen, is het een kleine stap naar mecenaat en komen mijn development-collega’s in actie.’
 
Kunnen maatschappelijke en non-profitorganisaties gebruikmaken van diezelfde strategie?
‘Dat denk ik wel. In de kunst- en cultuursector is altijd te weinig budget en er kan altijd meer publiek bij. Ik kan me voorstellen dat dat ook de situatie is bij veel goede doelen.’
 
Wat denk jij dat het hoogtepunt wordt tijdens de Dag van het Mecenaat?
‘Op zo’n dag is bijna het hele werkveld bij elkaar en voor mij is de borrel ook altijd een hoogtepunt. En nee, niet omdat iedereen dan dorst heeft, maar omdat je dan de kans hebt al je collega’s even te spreken.’
 
► Klik hier voor het programma van de Dag van het Mecenaat. Vul het onderstaande formulier in om direct aan te melden.


 
gerelateerde items