Toon alles (1)

Sanquin: Gamen voor nieuwe donors

8 februari 2019, 13:00
Chantal van den Berg
Chantal van den Berg
De vierde spreker op de Dag van het Mecenaat is bekend: Sanquin. Chantal van den Berg, Hoofd Corporate Communications, gaat vertellen hoe zij in één maand tijd driehonderd nieuwe bloeddonors wierf met een radicaal nieuwe strategie: door een computergame in te zetten.

Het doel was het bereiken van jonge mannen tussen de 18 en 35 jaar. Ruben Houkes van sportmarketingbureau 2Basics bracht een unieke samenwerking tot stand tussen Sanquin en Riot Games, de uitgever van het populaire League of Legends spel: #myfirstblood.

Hiermee werd een link gelegd tussen het voor de eerste keer bloed geven en een belangrijk spelelement van League of Legends: ‘first blood’. Als dank kregen de gamers een in-game incentive.
 
Hoe houd je nieuwe donoren vast?
Het bleek een succesvolle strategie: de campagne leverde maar liefst driehonderd nieuwe donors op. Een van die donors zal tijdens de Dag van het Mecenaat vertellen wat hem over de streep trok. Ruben Houkes vertelt hoe de game tot stand kwam en Chantal deelt nieuwe informatie over de manier waarop ze deze nieuwe groep donoren probeert vast te houden met een loyalty-programma.


 
gerelateerde items