Manager Marketing en Communicatie bij Het Nationale Theater

Manager Marketing en Communicatie bij Het Nationale Theater
Manager Marketing en Communicatie bij Het Nationale Theater
20 september 2018
Nieuws | | Vacatures

Functie: Manager Marketing en Communicatie
Organisatie: Het Nationale Theater
Aantal uren: 38 uur 
Locatie: Den Haag 
Vervaldatum: 1 oktober
 
Het Nationale Theater (HNT) is het grootste reizende toneelgezelschap van Nederland met meerdere eigen theaters in Den Haag; Koninklijke Schouwburg, Theater aan het Spui, Zaal3 en de HNT Studio’s. De producties van Het Nationale Theater en de jeugd- en jongerenproducties van NTJong zijn spraak- en smaakmakend en zitten dicht op de huid van actuele ontwikkelingen in de samenleving.

Het Nationale Theater is hét gemeenschapshuis van Den Haag voor jong en oud. Een laagdrempelige plek voor kunstbeleving, debat en ontmoeting; in de verschillende theaters maar ook op scholen, in de wijken en op speelplekken in het land. Via Het Nationale Theater maken kinderen, jongeren en volwassenen kennis met theater, ook voor wie dat niet vanzelfsprekend is. Door voorstellingen te bezoeken, erover te praten en zelf de vloer op te gaan. Jonge acteurs en makers krijgen de ruimte om te experimenteren.
Het Nationale Theater zoekt een
Manager Marketing en Communicatie
(38 uur per week)

De afdeling marketing van HNT ontwikkelt strategieën om een groot en divers publiek te bereiken en aan zich te verbinden. Dit geldt zowel voor de voorstellingen en activiteiten in Den Haag als voor onze reizende voorstellingen in het land. In nauwe samenspraak met directie, het artistieke team, de afdeling programmering en het MT zorg jij als manager marketing er voor dat zo veel mogelijk mensen HNT bezoeken en zich aan ons verbinden.

Je werkt in een organisatie die zich aan de frontlinie bevindt van de ontwikkelingen in theaterland. Je bent zelf ook aanjager van een zichzelf steeds vernieuwende marketingaanpak waarin de unieke combinatie van presenteren en produceren wordt verkend en benut. Je kijkt ook buiten de muren van Het Nationale Theater en verbindt de activiteiten van de afdeling aan ontwikkelingen in de stad, het land en het vakgebied. Dit doe je samen met een team van bevlogen marketeers. Daarnaast draag je zorg voor de positionering en merkstrategie van de organisatie. Je hebt affiniteit met datamarketing en wil alles weten van onze bezoekers en potentiële bezoekers. Je draagt de verantwoordelijkheid voor onze digitale marketing (website, kaartverkoop, CMS, Sociale media) en de doorontwikkeling hiervan.
Wij zoeken een zwaargewicht met visie, drive en aanstekelijke energie.

Jij: • Hebt minimaal 5 jaar ervaring in marketing in de culturele sector. • Hebt minimaal 5 jaar ervaring in een leidinggevende functie. • Bent een inspirerende leidinggevende en stevige persoonlijkheid. • Bent een strateeg en vernieuwer. • Bent een uitstekend communicator. • Bent resultaatgericht en gedreven om veel publiek te bereiken. • Bent stressbestendig. • Kunt goed samenwerken in een dynamische organisatie. • Woont bij voorkeur in (de buurt van) Den Haag. • Hebt ook verstand van digitale marketing. • Hebt een groot hart voor theater.

Je taken: • Visie en strategie ontwikkelen voor marketing voor de lange termijn. • Bijdragen aan de beleidsontwikkeling van de organisatie. • Aanjagen van een vernieuwende marketingaanpak in het vakgebied. • Ontwikkelen en bewaken van positionering en merkstrategie. • Deelnemen aan de MT-vergaderingen. • Leiding geven aan een team van 14 marketeers (10 fte) en indirect aan het team kaartverkoop en informatie. • Relaties beheren met bureaus en leveranciers met wie we intensief samenwerken. • Opstellen en bewaken van marketingbegroting en budgetten. • Marketingstrategieën ontwikkelen en voortgang bewaken voor onze zalen in Den Haag (Koninklijke Schouwburg, Theater aan Het Spui, Studio 3) en voor onze voorstellingen op reis. • Visie ontwikkelen op, implementeren en ontwikkelen van onze digitale infrastructuur (website, CMS, kaartverkoop, sociale media kanalen) en datamarketing. • Contacten onderhouden en samenwerkingen initiëren met collega’s in het land en de stad.

Wij bieden jou: • Een bruisende werkplek, met leuke collega’s in een vernieuwde organisatie • Een creatieve MT-functie voor 38 uur per week • Salaris conform cao Toneel en Dans

Geïnteresseerd? Mail dan je cv en motivatie voor 1 oktober 2018 naar vacatures@hnt.nl. Voor vragen kan je contact opnemen met Margot Gerené via margotgerene@hetnationaletheater.nl of bel 06-215 905 13. De eerste ronde gesprekken zal plaatsvinden in de tweede week van oktober.

Wij streven naar een medewerkersbestand die de diversiteit van de maatschappij weerspiegelt en hanteren De Code Culturele Diversiteit. Mede daarom nodigen wij sollicitanten met een bi-culturele achtergrond van harte uit op deze vacature te solliciteren.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
 
►Vacature ingevuld? Laat het ons weten via info@thefundraiser.nl, dan nemen we je nieuwe collega op in onze rubriek Movers.