‘We hebben het in de culturele sector, maar ook daarbuiten, zo vaak over dé jongere’, vertelt Marije. ‘Nou ik zal je vertellen, die bestaat helemaal niet! Wanneer je dat beseft en beter gaat kijken naar wie je precies wilt of kunt bereiken in die grote groep die jongeren heet, wordt het creëren of promoten van cultureel aanbod een stuk leuker, interessanter en grijpbaar.’

‘Bovendien, nieuw en jong publiek bereiken of betrekken is volgens mij voor elke sector interessant. Zoals je aan het programma van de Dag van het Mecenaat kunt zien, zijn er ontzettend veel succesvolle initiatieven in de culturele sector die als voorbeeld kunnen dienen voor je eigen plannen, ook als je voor een goed doel of andere maatschappelijke organisatie werkt.’
Hoe zorg je ervoor dat iedereen zich thuis voelt?
‘Zelf kijk ik erg uit naar het verhaal van Lieke Timmermans van TivoliVredenburg. Het lijkt me interessant om te horen wat de uitdagingen zijn bij het betrekken van zoveel nieuwe groepen met alles wat je kunt zien en horen in TivoliVredenburg. Het is zo’n groot podium of cultureel centrum eigenlijk, hoe zorg je ervoor dat TivoliVredenburg van iedereen is en iedereen zicht thuis voelt?’
► Klik hier voor het programma van de Dag van het Mecenaat of vul onderstaand formulier in om direct aan te melden.