Jaarverslag Plan Nederland

1 maart 2017, 00:00
Jaarverslag Plan Nederland
Plan Nederland heeft een goed jaar achter de rug. We zijn volop in beweging en tegelijkertijd is er rust; de basis staat. Vanuit die basis vinden we nieuwe, innovatieve methoden om fondsen te werven en investeren we volop in samenwerking. Samenwerking die leidt tot meerwaarde.

Als Plan International denken we veel na over onze uitdaging. Kinderen helpen is natuurlijk mooi en de beelden van kleine kinderen vertederen; het is makkelijk om daarmee fondsen te werven. Maar we zien dat jonge meiden die van school komen niet automatisch doorstromen naar een baan. Als je mensen echt uit de armoede wilt helpen, zul je verder moeten gaan en ook kansen moeten creëren voor jongeren.

Plan focust meer en meer op meisjes. Dat deed Plan Nederland al en inmiddels is dit ook goed ingebed in de strategie van de internationale organisatie. Dat moeten we doorontwikkelen - zonder daarbij de jongens te vergeten. Want je moet het samen doen. We kijken uit naar een nieuw jaar.

Elsemieke Havenga
Voorzitter Raad van Toezicht Plan Nederland

Klik hier voor het jaarverslag van Plan Nederland.