Door haar ervaring, maar ook door gesprekken met mensen in de sector, besefte Adrianne Dercksen dat ze in de wereld van goede doelen veel bijzondere en hilarische dingen meemaakte, maar ook bizarre en schokkende. Het boek moest het dualisme beschrijven van de buitenwereld en de binnenwereld. Van zowel idealistische wereldverbeteraars als van ‘gewone bedrijven’, waar gewone mensen werken met behoefte aan erkenning, macht, aanzien en een goed salaris. En waar, in de wurgende competitie met al die andere goede doelen, steeds meer marketingtechnieken uit het bedrijfsleven worden gebruikt.
De kantoorroman
In het boek bouwen Anna Faber en Sipko Prins samen aan een goed doel dat zich inzet voor mensen met depressie, angst en stress. Jarenlang trekken ze op als team, maar ook in een wankel evenwicht als het gaat om ideaal en eigenbelang. Zij wil het verschil maken in de samenleving, hij werkt aan het in stand houden van de organisatie. Voor beide is geld nodig. Hoe komt dat geld binnen, wat is verantwoorde fondsenwerving? Hoe geef je het geld uit? Kortom, een kijkje achter de schermen van goede doelen.
Volgende week verschijnt een speciale editie van het DDB Journaal over Het Goede Doel. Wilt u vast een exemplaar bestellen, vul dan het onderstaand formulier in.
Bestel nu 'Het Goede Doel'
Dit boek kost €19,95
Vul onderstaand formulier in en click op 'Nu bestellen'. Velden gemarkeerd met een rood streepje zijn verplicht. Verzendkosten binnen Nederland en België bedragen € 2,50.
Vul onderstaand formulier in en click op 'Nu bestellen'. Velden gemarkeerd met een rood streepje zijn verplicht. Verzendkosten binnen Nederland en België bedragen € 2,50.