Goede doelen-zoekmachine slaat aan

23 november 2006
Nieuws | | Goede doelen

Afgelopen jaar werd de zoekmachine Everyclick.com gelanceerd. De zoekmachine staat 50% van haar inkomsten af aan goede doelen. De formule blijkt aan te slaan.


Sommige ideeën zijn vanaf de start een schot in de roos. Everyclick.com is zo'n initiatief. De zoekmachine heeft sinds de start in juni 2005 een achterban van 500.000 regelmatige gebruikers opgebouwd. Daarnaast zijn partnerships gesloten met een aantal grote bedrijven, waaronder de London Stock Exchange, AXA Life en Cadbury Schweppes.

 


Via Everyclick.com kan indirect gedoneerd worden aan elk van de 170.000 Britse goede doelen. Want de zoekmachine staat 50% van haar inkomsten af. Voor grote bedrijven is de zoekmachine interessant omdat elke keer dat werknemers Everyclick.com gebruiken de kas van de eigen corporate foundation gespekt wordt.

 


Polly Gowers van Everyclick.com: "Bedrijven herkennen de voordelen van corporate social responsibility, in de vorm van gemotiveerde werknemers, een betere bedrijfsreputatie en meer omzet. We weten dat de meeste zoekopdrachten worden gegeven onder werktijd. Dit is een manier waarop zowel bedrijven als de aan hen gelieerde goede doelen daar garen bij spinnen."