Bank helpt de Hartstichting met doneren via Tikkie

18 september 2017, 10:00
Tijdens de campagne van de Hartstichting voor het vrouwenhart is het mogelijk te doneren via de betaalapp Tikkie.
Tijdens de campagne van de Hartstichting voor het vrouwenhart is het mogelijk te doneren via de betaalapp Tikkie.
Met de start van de campagne van de Hartstichting voor het vrouwenhart is het mogelijk om te doneren via een betaalapp. De app, Tikkie, is ontwikkeld door ABN AMRO voor de stichting. Als de nieuwe vorm van collecteren succesvol blijkt, willen beide partijen bekijken hoe ze de samenwerking kunnen doortrekken naar de collecteweek van de Hartstichting.
 
‘Geefgedrag onder druk’
Doneren via Tikkie is net zo eenvoudig als geld terugvragen via de app. Tijdens de campagne voor het vrouwenhart kunnen mensen eenmalig vijf euro doneren via tikkie.me/vrouwenhart. De betaling verloopt via iDEAL en de eigen bank. Marianne Verhaar Strijbos, directeur Goede Doelen bij ABN AMRO MeesPierson: ‘Nederland is een enorm vrijgevig land. Toch zien we dat het geefgedrag onder druk staat. Mensen willen graag geven, maar de manier waarop sluit steeds minder aan bij de mogelijkheden die het goede doel te bieden heeft. Tikkie weet deze aansluiting te maken. Wij zijn blij dat wij met Tikkie een bijdrage kunnen leveren aan het belangrijke werk van de Hartstichting. De kennis die we daarmee opdoen delen we uiteraard ook met andere goede doelen delen.’
 
‘Inzet Tikkie helpt campagne’
Floris Italianer, directeur van de Hartstichting: ‘We kunnen het niet vaak genoeg zeggen: de zorg voor hart- en vaatpatiënten is nog onvoldoende afgestemd op vrouwelijke patiënten. De Hartstichting werkt aan een betrouwbare test waarmee artsen hartproblemen bij vrouwen veel eerder kunnen ontdekken. Hiermee kunnen we vrouwenlevens redden. De inzet van Tikkie tijdens onze campagne helpt ons om onze boodschap op een doeltreffende en innovatieve manier over te brengen. Wij zijn erg enthousiast over de mogelijkheden van Tikkie.’
 
Al meer dan 1 miljoen gebruikers
Met Tikkie vragen gebruikers eenvoudig hun geld terug via WhatsApp, sms of Messenger. De app is ontwikkeld door ABN AMRO, maar gratis te gebruiken door klanten van alle Nederlandse banken. Tikkie heeft al meer dan een miljoen gebruikers en wekelijks worden er ruim 150.000 betaalverzoeken verstuurd. 
 
gerelateerde items