Toon alles (1)

Die nieuwe loterij is vooral (een) markutding

14 juni 2018, 06:00
Millennials willen liever zelf een sportvliegtuig besturen dan een geldprijs winnen. Wie heeft hier aan de paddo's gezeten?
Millennials willen liever zelf een sportvliegtuig besturen dan een geldprijs winnen. Wie heeft hier aan de paddo's gezeten?
Even het belangrijkste filantropienieuws van de afgelopen week met u doornemen.
Want, HOERA, er is een nieuwe goede doelenloterij! Daar was klaarblijkelijk behoefte aan nu alle postcodes van Nederland al een keer een straatprijs hebben gehad. Het nieuwe gokspel heet RAFFLD. Een naam waar het woord AFRAFFELEN al helemaal in zit. En een art director van een multilulbureau, met zo’n sneue man bun, die zijn toffe idee er bij de loterij heeft weten door te lullen. Lachen man!
Er zijn in RAFFLD duidelijk klinkers met bruut geweld verwijderd, waardoor de overblijvende medeklinkers en een zielige A niets anders rest dan een soort doodsrochel. Dat past helemaal in de überhippe trend om nieuwe merken namen te geven die zó origineel zijn dat je op de radioreclame in een spotje van 15 seconden 13 seconden moet aanhoren hoe de merknaam moet worden gespeld: “Wij zijn Syntess, met een Es een IE-grek en een dubbele ES aan het eind!” Ja en met een plaat voor je hoofd in het midden: zijn jullie van het padje af of niet?
Behalve als fonetische fluim is RAFFLD bedoeld voor ‘de millennials’: u weet wel, de exotische generatie die rond het jaar 2000 de prepensioenen van de babyboomers moesten financieren en nu niets meer om bezit geven, domweg omdat alles al op is. Marketeers, die lepe soeteneurs van ons goede vertrouwen, hebben ons wijsgemaakt dat millennials dus niets geven om geldprijzen, maar gaan voor de EXPERIENCE.
Experience: Ook alweer zo’n vaselinewoord uit de markutding. Alles wordt een belevingsfeestje, zelfs doodgaan kan niet meer normaal. Dat moet dan in een zelfgekleide kist op een trekschuit met transgender bongospelers voor de beleving.
Goed, de millennials kunnen dus geen geld winnen, maar een beleving. Het motto van RAFFLD: “Fuck money. Make memories.” Dus neuk die hoofdprijs van 10 miljoen euro: millennials willen volgens RAFFLD - echt waar - liever “zelf een sportvliegtuig besturen”. Ja, dat is een briljant idee. Laat ze vast oefenen op Lelystad en dan zien we later wel of we een instructeur meesturen. Een belevenis gaat het zeker worden!
Als RAFFLED eerlijk was geweest, dan had het motto geluid: “Fuck Millennials. Make Money." Dat is mijn beleving.
gerelateerde items