Toon alles (2)
Edwin Venema

Actie Tijn: bedrijven reageren massaal op oproep Van ’t Hek

11 juni 2017, 10:30
Bedrijfsleven gaf via social media massaal steun aan de actie voor Tijn
Bedrijfsleven gaf via social media massaal steun aan de actie voor Tijn
De oproep van cabaretier Youp van ’t Hek aan bedrijven om steun te geven aan de nagellakactie van de ongeneeslijk zieke Tijn blijkt uiterst succesvol. Nadat afgelopen week Heineken en Ikea al overstag gingen, volgde daarna snel een hele rij aan grote merken. Zij probeerden elkaar met ludieke en creatieve social media-uitingen af te troeven. Communicatie Online maakte een overzicht.
 
De ongeneeslijk zieke Tijn ontketende met zijn nagellakactie een nationale rage en bracht de stagnerende opbrengst van Serious Request tot staan. Via de dokter van Tijn kwam bij Van ‘t Hek het plan op om geld bijeen te brengen via de actie #lakdoortijn voor de behandeling van hersenstamkanker, de ziekte van Tijn die nu geen overlevingskans geeft. De flesjes zijn te koop via lakdoortijn.nl
 
Het vakblad Communicatie Online maakte een overzicht van de opvallendste uitingen, waaruit onderstaande greep:
 
1. Testbeeld van Ziggo: zie afbeelding hierboven

2. Verffabrikant AkzoNobel:



























3. Schiphol:





















4. ABNAMRO:


















5. Philips:



















►Bron: Communicatie Online
Nieuw:
DDB Dailyelke dag om 12.00 uur het laatste nieuws & opinie van de afgelopen 24 uur in uw mailbox. Gratis service naast uw wekelijkse DDB Journaal.
Aanmelden: klik hier.
gerelateerde items